[language-switcher]

Título: La reforma política en las redes: el juego de liquidez interbancaria
Ponente: Nizar Allouch
Fecha: 08/06/2015   12:30h
Lugar: Sala de Seminarios, Edificio Torretamarit
Resumen:
La conferencia analiza un modelo de liquidez interbancaria en el cual una serie de bancos, localizados en una red, pueden acceder a las tenencias de liquidez de sus vecinos directos. Se investigan los patrones y las direcciones de las transferencias de bienestar-mejora en las redes arbitrarias. El análisis espectral de la reforma de la política en la redes conduce a una caracterización completa del impacto sobre el bienestar de los impuestos.
Breve Bio:
Nizar Allouch es Profesor en la Escuela de Economía y Finanzas, Universidad Queen Mary de Londres. Sus temas de investigación son Microeconomía y Economía Pública. Nizar recibió un doctorado de la Universidad de París I Panthéon Sorbonne, y ha ocupado puestos de investigador visitante en la Universidad de Warwick, Universidad de Cambridge, y el MIT. Ha publicado numerosos artículos en revistas de Teoría Económica, Teoría de Juegos, y Economía Matemática, todas ellas de gran prestigio internacional. Actualmente es editor asociado de la Revista de Teoría Económica Pública.Title: Policy reform in networks: the interbank liquidity game
Speaker: Nizar Allouch
Date: 08/06/2015   12:30h
Location: Sala de Seminarios, Edificio Torretamarit
Abstract
This paper studies the interbank liquidity game where banks are located on a network and may access their direct neighbors’ liquidity holdings. We investigate patterns and directions of welfare-improving transfers in arbitrary networks. More specifically, we use a geometric approach to characterise two general cases – where the welfare improvement is accompanied by a Pareto improvement, and when it is not. In this regard, our spectral analysis of policy reform leads to a full characterisation of the welfare impact of taxation.
Brief Bio
Nizar Allouch is a Reader at the School of Economics and Finance, Queen Mary University of London. Nizar’s research interests are mainly in Microeconomics and Public Economics. In addition to his work on no-arbitrage conditions and short-selling in assets markets, local public goodsclub economies with spill overs and multiple memberships, he is currently working on public goods in networks. Nizar received a PhD from University of Paris I- Panthéon Sorbonne, and has held visiting researcher positions at Warwick University, Cambridge University, and MIT. Nizar has published his work in Journal of Economic Theory, Economic Theory, International Journal of Game Theory, and Journal of Mathematical Economics and he is an associate editor of Journal of Public Economic Theory.